mnie nie widać! yay!

środa, 10 sierpnia 2016

Polscy artyści #1 - SiMonk0


Z radością przedstawiam wam pierwszą część nowej (mam nadzieję) serii, w której będziemy przyglądać się pracom artystów z polskiego fandomu. Naszym dzisiejszym gościem został Szymon, ukrywający się pod nickiem SiMonk0. Zapraszam do podziwiania, a także wyrażania swoich opinii.

Uznałam, że mały wstęp będzie tu całkiem na miejscu, dlatego poprosiłam Szymona, by odpowiedział na pewne moje pytania:

Jak długo już rysujesz, jak rozpoczęła się Twoja przygoda z tym hobby?
Zaczynałem od zwykłych rysunków, prostych szkiców jakieś 5-6 lat temu, potem robiłem już jakieś bardziej rozbudowane rysunki. W digitalu, czy jak niektórzy mówią cyfrowo, zacząłem bawić się jakiś rok temu i od tamtego czasu cały czas się uczę, jak widać z lepszym lub gorszym rezultatem.

Skąd czerpiesz inspirację do rysunków?
Inspiracja, znaczy inni artyści na których się wzoruje, czy pomysły? Jeśli chodzi o to pierwsze, to nie wzoruję się na jednym artyście, na DeviantArt’cie jest wielu dobrych artystów, jedni mniej, inni bardziej znani, ale odkąd pamiętam to zawsze próbowałem znaleźć jakiś własny styl. A teraz skąd biorę pomysły? Cóż, najczęściej pojawiają się same, w pewnym momencie są. Jeśli ich nie zapiszę, znikają na zawsze. Czasami korzystam też z sugestii innych osób, znajomych czy losowych użytkowników DeviantArt'a.

Jestem pewna, że każde dodatkowe pytanie od czytelników będzie mile widziane i szybko uzyskacie odpowiedź od autora prac. A teraz przejdźmy już może do oglądania obrazków, w końcu po to tu teraz jesteśmy.



Widzicie tę puszystość futerka Judy? I te dopracowane oczka? Jak na pierwszy fanart Szymona związany z Zootopią, jest naprawdę fajnie. Ramiona pewnie mogłyby być bardziej symetryczne, ale ogólnie jestem na tak.


Tutaj mamy wyraźną zmianę atmosfery, marzenia Judy właśnie zostają na zawsze strzaskane. Na rysunku jest więcej emocji, choć muszę przyznać, że w twarzy króliczki coś mi nie do końca pasuje. Możliwe, że chodzi o zbyt ciemne powieki. Za to reszta sylwetki wydaje mi się ładnie proporcjonalna - widzę zdecydowaną poprawę. Pojawiają się też początki tła, choć nie są zbyt dobrze widoczne.


Trzecia Judy jest moim zdaniem super - dobry kształt głowy, dopracowany mundur (są nawet szwy!) oraz ten wyraz skupienia i determinacji na pyszczku. Do tego pojawia się tło w bardziej kontrastowym kolorze. Naprawdę, nie mam się do czego przyczepić.


Ewolucji ciąg dalszy - pojawia się scena grupowa. Mina Nicka jest taka prawdziwa... Ogólnie ekspresje postaci mi się podobają, choć kompozycja wydaje się nieco zaburzona. Nie macie wrażenia, że równowaga jest przesunięta nieco zbyt mocno w lewy dolny róg?
Ale właściwie ostatnio uczyłam się o tym w podstawówce, więc mogę pisać głupoty. W każdym razie, pisząc to, czuję się tak:
 
 
Następne prace wykonane zostały w innym stylu, a mianowicie przy użyciu typografii. Sylwetki pokolorowane przy użyciu tekstu zawsze mi się podobały, są moim zdaniem równocześnie proste i pomysłowe. Dlatego bardzo się cieszę, że mogę je sobie teraz ustawić w roli tapety.

Co więcej, każdy wzór występuje w kilku kolorach, które możemy dobrać wedle indywidualnych upodobań. W powyższej paczce mamy aż sześć różnych odcieni i trzy rozmiary - widać, że autor sprawę przemyślał i zależało mu, by zadowolić jak najszerszą grupę odbiorców.

Była Judy, jest i Nick. Wersja brązowa jest w tym przypadku moją ulubioną, ale jest jeszcze sześć (!) innych do wyboru. Na którą się skusicie?

Ciekawym pomysłem było stworzenie tapety w całym miastem, w dodatku zamiast tekstu Try Everything zostały użyte tytuły filmu w różnych językach. Podoba mi się!

Wszystkie powyższe obrazki, a także twórczość niezwiązaną z Zootopią możecie zobaczyć tutaj. Szczególnie fanom kucyków polecam zajrzeć na profil na DA Szymona, ponieważ rysunków związanych z MLP jest tam całkiem sporo.
Na koniec chciałabym serdecznie podziękować autorowi za przesłanie nam swoich prac. Mam też nadzieję, że dobry przykład ośmieli kilka osób i może w nie za długiej przyszłości będziemy mogli opublikować więcej prac polskich fanów Zootopii.

7 komentarzy:

  1. Mam pytanie.
    http://www.obrazki.jeja.pl/241217,ciekawostka-filmowa.html
    Jeśli to jest prawda to co było w polskiej wersji filmu? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Prace są świetne! Zazdroszczę talentu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Widok Judy w mundurze napełnia cię Determinacją.
    Bardzo ładne prace, podobają mi się. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widok innego fana Undertale na FGZ wypełnia cię Determinacją.
      SAVE Return

      Usuń
    2. :D Determinacja!
      (Choć gdybym znalazła się w Podziemiu, to moim kolorem duszy byłby fioletowy, ale cii...)

      Usuń