mnie nie widać! yay!

środa, 30 listopada 2016

Rysunkowe Wyzwania #5


Cześć! Mam dla Was kolejną porcję artów wykonanych przez czytelników.

Przyznaję się bez bicia: bardzo możliwe, że niechcący usunęłam jedną pracę ze swojej skrzynki. Jeżeli tak się stało, bardzo przepraszam autora i proszę go o ponowne wysłanie pracy, a także opieprzenie mnie w komentarzu. :)
Mam jednak nadzieję, że to tylko w mojej głowie coś się pokićkało (ach, jak ja uwielbiam to słowo)...

No dobrze, ale przechodzimy do prac, których nie usunęłam:

Autor: Kideu

Pierwsza praca dzisiejszej paczki. Rysunek jest nieco niewyraźny, na co ma wpływ tło. Odradzam tła takiego typu; lepiej robić je w jakimś innym, jaśniejszym kolorze. Myślę, że tu idealnie sprawdziłoby się połączenie turkusu i zieleni. Rarity przydałyby się większe uszy, a także wyżej postawiony, cieńszy róg. Do Cichego nie mam zastrzeżeń, ewentualnie lewe oczko mogłoby być narysowane wyżej.

Autor: Johnny

Myślę, że niebieski pasek na dole jest niepotrzebny. Co do samej postaci, to niezbyt przypadła mi do gustu, i chyba wiem dlaczego: lepiej rysujesz prace bez konturu, co idealnie widać na poniższym obrazku. Jest to paradoksalnie trudniejsze, ale Tobie świetnie to wychodzi. A i chwalę za to, że zacząłeś kombinować z tłem :)

*NAJLEPSZA PRACA*
No! I to się nazywa dobry rysunek! Świetne, delikatne, stonowane tło, piękny mundur, ładne cienie. Tak trzymać! Mere, zostałeś nagrodzony świetną pracą ;)

Autor: Polineks96

Szkoda, że na kartce w kratkę, no ale trudno. Długopisem można robić dobre prace, jeżeli tylko użyje się go umiejętnie i pocieniuje, a tu niestety tego nie ma. Królik wyszedł nieco za gruby :) 
Słowem: jeszcze dużo pracy, ale wierzę, że będzie lepiej :)

Polineksie, przysłałeś jeszcze jedną pracę, ale nie mogę jej poprawnie zapisać i dodać do posta (o czym dowiedziałam się w obecnej chwili). Czy mógłbyś sprawdzić, czy z rysunkiem wszystko w porządku, i przysłać obrazek jeszcze raz?

Autor: Darth Virax

Oto Polineks we własnej osobie. Tło jest trochę niefortunne i niezbyt dokładne. Rozumiem, że nie zawsze chce się kolorować super mocno i dokładnie, ale zawsze można lekko przyciskać kredkę, lecz robić to przez cały czas. Surykatka jest naprawdę fajnie narysowana, ale warto by zrobić ją nieco większą. W końcu to najważniejszy element rysunku, a tło nieco go przytłacza. A, i jeszcze: w rysunku naprawdę nie warto sięgać po linijkę. Literki są równe, ale o wiele milej jest widzieć może nieco bardziej krzywe, za to wykonane własnym stylem pismo autora. :)

Autor: Lodowy Pingwin

Lodowy Pingwinie, znowu nie rysujesz tła ;) Co do miśka, to nie mam zastrzeżeń, może tylko warto by go powiększyć?


Ajaj, piękna praca. Furrony, pozazdrościć takiego portretu ;) Pingwinie, ucz mnie, jak rysować!


A to taki bonusik ode mnie :P. To coś, co Ania trzyma w ręku, to rak. Stąd się wziął login: AniRak.

Dziękuję za ten rysunek, już myślałam, że każdy z redakcji będzie miał portret, tylko nie ja :P Szkic prosty, ale ma swój urok, zwłaszcza włosy wyszły fajnie. szkoda tylko, że nie narysowałaś palców Ani.

Autor: Brind

Bardzo fajnie, że zdecydowaleś się na szczegółowość. Zdecydowanie poprawia to odbiór pracy. Co do Merego, to wygląda on trochę... sztucznie, jeżeli wiesz, o co mi chodzi. Domyślam się, że chciałeś nadać mu władczą minę, ale trochę nie wyszło.
Chętnie zobaczyłabym tę pracę z kolorami, bo zapowiada się naprawdę ciekawie. I w porównaniu z poprzednią pracą widać duży postęp :)

No dobrze, to tyle prac na dzisiaj. Trochę mało, ale to nic. To ja się z Wami żegnam do następnego razu...

A, przecież jeszcze temat!

Boże Narodzenie

Wiem, że jeszcze trochę czasu do świąt, ale co ja poradzę, że spadł u mnie pierwszy poważny śnieg i już poczułam magię Wigilii?

No więc temat to Boże Narodzenie. Przedstawcie swoją wersję tego święta w Zootopii. Czy jest obchodzone w zimie, czy może nie? I jak ono wygląda? Wszystko zależy od Was...

Termin wysyłania prac: 10 grudnia, do godz. 8.00 rano.
No to teraz już naprawdę się z Wami żegnam i życzę wszystkim wesołego początku nowego miesiąca, na który wiele osób czekało z utęsknieniem ;)

31 komentarzy:

  1. Skarżę się bo nie ma mojego rysunku :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wrzuć na jakiś hosting, czekamy ;)

      Usuń
    2. O, no to jednak coś usunęłam. Przepraszam najmocniej. Już aktualizuję posta.

      Usuń
    3. Następnym razem chyba najpierw narysuję ołówkiem a potem poprawię czarnym cienkopisem

      Usuń
  2. Moja pierwsza i ostatnia praca w wyzwaniach. Ale widzę że ogólnie ładnie to wygląda. No i miałem rację że dominować będą rarity i mere, ale to każdy wiedział.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czemu ostatnia?

      Usuń
    2. Bo to właściwie oba rysunki są efektem nudzenia się na proseminarium. Zamiast zajmować się tłumaczeniem kronik z łacińskiego na polski to sobie rysowałem w zeszycie (temu kratka). Jako, że temat w miarę wygodny się trafił to wysłałem (z nadzieją otrzymania wyróżnienia za najgorszą pracę). A tak to wątpliwe bym coś jeszcze wysłał.

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Nie marudzić, tylko przysyłać prace. Dajcie mi chociaż zobaczyć te bohomazy ;)

      Usuń
    2. Jestem od tego, żeby dawać rady, jak nie radzicie sobie z rysowaniem, to zawsze będę mogła choć trochę pomóc.

      Usuń
    3. Poza tym, dla najwytrwalszych rysowników szykuję coś w rodzaju nagrody.

      Usuń
    4. Rysowanie jest banalnie łatwe, każdy umie rysować.
      Ale rysowanie ładnie nie jest już aż tak proste.
      Nawet jak nie rysujesz dobrze, umiesz rysować.

      Usuń
  4. Nie przyciskam mocniej kredek, bo się boję, że się złamią. Z jakiegoś powodu mój zestaw jest BARDZO łamliwy, tak że boję się nawet mocniej zatemperować. Przez to moja czarna kredka skurczyła się o połowę po zaledwie paru rysunkach... :-(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do tła polecam suche pastele :-D

      Usuń
    2. Właśnie chodziło mi o to, żemyś ich mocno nie przyciskał :) Rób to lekko, ale równomiernie albo, tak jak radzi Małga, używaj suchych pasteli.

      Usuń
    3. A... przepraszam, moje czytanie bez zrozumienia się kłania. :-) Myślałem nad kupnem kredek akwarelowych. Czy nadawałyby się do wypełniania tła?

      Usuń
    4. Zawsze używam zwykłych kredek, więc się nie znam, ale może Małga Ci powie?

      Usuń
    5. Kredki akwarelowe polecam.
      Zwłaszcza Mondeluzy, są w przystępnej cenie i fajnie rysują. Tyle że nie powinno się ich "rozwadniać" na bloku rysunkowym, bo się kartka wtedy marszczy. Najlepszy jest blok akwarelowy, albo ewentualnie techniczny.
      A prace narysowane suchymi pastelami brudzą palce. Prace narysowane suchymi pastelami najlepiej jest utrwalać fiksatywą, ewentualnie sprayem do włosów.
      A ile kosztowały twoje kredki i jakiej są firmy?

      Usuń
    6. @Lodowy Pingwin
      Mam kredki firmy PuffPuff (zestaw 60 kolorów) kupiony jakiś czas temu w Empiku. Kosztował ok. 60 zł. Ponoć tylko ja mam taki problem z łamliwością, bo inny nawet chwalili ich wytrzymałość. Może to po prostu mój pech... :->
      Akurat sobie dzisiaj kupiłem Mondeluzy. Zobaczę, jak mi się będzie nimi rysować.
      I dzięki za porady. :-)

      Usuń
  5. Eksperyment innymi słowy wykazał, że Mere jest przez wszystkich postrzegany jako królik. Tak, wiem, że kiedyś pisał o chęci zostania królikiem, jednak nie każdy z rysujacych mógł wziąć to sobie do serca.
    W sumie to czekam na opinie redakcji :-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nieprawda!
      Ja narysowałam Merego jako miska z We Bare Bears. Tylko Anirak nie podpisała odpowiednio tej pracy.

      Usuń
    2. Wybaczysz mi, Pingwinie?

      Usuń
  6. Gratuluję wszystkim ładnych rysunków! ;D
    Ja nie brałam udziału tym razem, z powodu lenistwa...

    OdpowiedzUsuń