mnie nie widać! yay!

poniedziałek, 19 września 2016

Lisie łapki kontra "Dostarczanie energii"


Rudy, rudy, rudy lis! A ja liska szuuukam...
Temat dzisiejszego posta zaproponował pan Waleczny Browar, zyskując niesamowite poparcie aż jednej osoby! (Dzięki Darth Virax!) ~Na dzień 15.09.2016 godzinę 3:33

Pan Browar dostrzegł w filmie liczne urządzenia, które wymagają niesamowitych pokładów energii i zaintrygowało go to do tego stopnia, że zaproponował rozkminę na ten temat. Czy futrzaczki mają jakieś paliwa? Może elektrownie? A może muszą to wszystko zasilać... chomiki?! O tym już za chwilę, ale najpierw interpretacja, która spodobała mi się najbardziej.


Sława i chwała towarzyszu! Oby tak dalej

Koncepcja I
Chomicze życie

Jak sobie doskonale zdajemy sprawę, w Zootopii panują niemalże idealne warunki do rozmnażania  ( ͡° ͜ʖ ͡°), a co za tym idzie z pewnością władze trudzą się z problemem przeludnienia niektórych gatunków. Tak, myślę tutaj między innymi o chomikach i królikach. W samym filmie nie widzimy ich znacznej ilości, co daje mi możliwość spekulacji na temat ich wykorzystania. Energia jest potrzeba, a zwłaszcza w tak nowoczesnej metropolii, nie wspominając już o wszystkich mniejszych miasteczkach. Nie owijając w bawełnę, pragnę zasugerować, że głównym zajęciem życiowym większości królików, chomików itp. jest bieganie. Jak doskonale się orientujemy, te zwierzęta potrzebują dużo ruchu. Koło się zamyka i mamy rozwiązanie niemalże idealne. One biegają, zasilają miasta, zarabiają pieniądze i załatwiają swoje naturalne potrzeby ruchu! No i fistaszjo.




Koncepcja II
Biopaliwo

Tutaj nie ma co zbytnio tłumaczyć. Wszystko chce jeść, tego wszystkiego jest naprawdę dużo, a wszytko co wchodzi, musi też kiedyś wyjść. Po co marnować tak ogromne pokłady potencjalnego paliwa? Można założyć, że postęp technologiczny pozwolił w Zwierzoraju na doskonały system odprowadzania nieczystości i ich przetwarzania z korzyścią dla mieszkańców i środowiska.



Koncepcja III
Zasoby naturalne

Oglądając ten film po raz 11, mam wrażenie, że zwierzęta w nim przedstawione są wyżej rozwiniętą cywilizacją od naszej. Zrozumiały, że nie warto niszczyć środowiska dla własnych korzyści. Stąd moje przypuszczenia odnośnie maksymalnego wykorzystywania zasobów naturalnych. Wiatraki, elektrownie wodne, panele słoneczne i elektrownie geotermalne moim zdaniem są tam na porządku dziennym. Wyobrażacie sobie Nicka w laboratoryjnym kitlu? Mrrr....


Koncepcja IV
Energia atomowa

Nie wiem jak Wy, ale ja jestem zwolennikiem energii atomowej. Niska szkodliwość, wysokie profity i opłacalność takich inwestycji przemawiają same za siebie. Jedyny problem, jaki jest w naszym świecie, to ludzkie wady. Chciwość, lenistwo, wyzysk i przekupność, a także bezmyślność, sprawiają, że pojawia się niebezpieczeństwo. Jakiś idiota może wysadzić taką elektrownie, co sprawia spore kłopoty. Najgorsze, że jego nie interesuje dobro większości tylko jego wąskie i często bezcelowe działania. Brak dokładności przy składowaniu i utylizacji odpadów, a także niedopatrzenia spowodowane lenistwem mogą doprowadzić to skomplikowania spraw. Wspomnę również o chciwości. Odpady należy składować w odpowiednich miejscach, a to kosztuje. Palant, który chce zarobić, weźmie pieniądze, a odpady wyrzuci tam, gdzie nie powinno ich być. Nie wszystkiego można dopilnować. Jednakże gdyby tych problemów nie było w Zwierzoraju, to byłbym przekonany, że właśnie atom byłby głównym żywicielem wszystkich urządzeń. W końcu to energia przyszłości, ale do tego potrzebne jest wysoko rozwinięte społeczeństwo, a nie tylko jednostki.




To już wszystko, co na dzisiaj dla Was przygotowałem

Nie zapomnijcie o:

1- Napisaniu propozycji na kolejny post.

2- Zagłosowaniu na propozycję, która się Wam podoba.

3- Napisaniu własnych pomysłów na temat, który właśnie omówiłem. (Najlepszy będzie pod kolejnym postem w formie screena!)












Pozdrawiam i do zobaczenia niebawem! 

18 komentarzy:

  1. Jej! Dostałem podziękowania od Cichego Furrony'ego, a moja interpretacja spodobała mu się najbardziej! Mogę umierać w spokoju.

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajnie się to czyta.
    Ja sądzę że jednak wykorzystują wszystkiego po trochu. Gdzieś tam biopaliwo w innym miejscu to bardziej OZE a w większości może atom. Zastanawia mnie podpunkt pierwszy. Jakby nie patrzeć miasto jest wielkie więc ile potrzeba by zwierząt by je tak naładować. Pojedynczy futrzak dużo nie da a jeśli miało by ich być więcej to jednak trochę musiałoby ich się zebrać.
    Może energia geotermalna (choć to raczej tylko do ogrzewania) a może coś nowego odkryli pierwiastek lub złoże jakiegoś nowego surowca, który odpowiednio obrobiony czy potraktowany produkuje mase energii.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w sumie możliwe że rozwineli elektrownie termojądrowe do tego stopnia że produkują więcej energii niż zużywają
      z tego co mi wiadomo taka elektrownia może produkować przynajmniej 9 razy tyle energii co potrzeba by ją odpalić ale to tylko spekulacje
      w sumie ciekawi mnie jak zrobili granicę pomiędzy tundrą i zimowym biomem toż tam powietrze pewnie miało by z 40* różnicy (?) tak przynajmniej a na zrekompensowanie tego musiało by pójść w luj energii albo jakoś izolować powietrze

      Usuń
  3. Czy w Zwierzogrodzie są obrońcy praw zwierząt? Albo istnieje program ochrony zagrożonych gatunków? Czy istnieją zagrożone gatunki, albo czy 2 różne gatunki mogą połączyć w jedno? Jeśli tak to czy rząd będzie popierał takie działania, czy będzie przeciw?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawy, przemyślany pomysł.
      3

      Usuń
    2. 7 albo 8 bo się zgubiłem ...
      (nie ma to jak lisxkrulik XD)

      Usuń
    3. Zapewne Cichy spojrzy głównie na ostatni wynik a więc: OVER 9000!!!

      Usuń
    4. Wow, a pod ostatnim postem to tylko ja zagłosowałem, a tu aż osiem głosów! Jest postęp.

      Usuń
    5. To jeszcze dołożę swój głos, który jest 10, o ile się nie pogubiłam. Chcę odpowiedzi na te pytania, też się czasem zastanawiałam.

      Usuń
    6. https://smashboards.com/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fi.imgur.com%2FhbFQ6Qn.png&hash=49bab84c46fe76faaf4e3136b089d4f8

      Usuń
    7. Też się dołączam i dorzucam swój głos \o/

      Usuń
  4. Nie pomyślałem wcześniej o tym:
    "2. Opisz w komentarzu własne wyobrażenie sytuacji przedstawionej w poście, a jeśli uznam ją za najciekawszą staniesz się sławny i zyskasz szacunek lokalnych Furries/Furronych."
    - z posta wprowadzającego w temat
    Czy to znaczy, że jestem sławny i zyskałem szacunek Furries?

    OdpowiedzUsuń