mnie nie widać! yay!

sobota, 10 grudnia 2016

Sobotnie Aktualności VIII


Hej! Chciałam powiedzieć, że jeszcze żyję, a nawet udaje mi się śledzić na bieżąco kolejne sukcesy Zootopii. Jest ich ostatnio naprawdę sporo, dlatego postanowiłam wam o nich opowiedzieć, żebyście się czasem nie pogubili.


1. Zootopia została nominowana do Critics' Choice Awards w kategorii najlepszy film animowany. Jak widzicie konkuruje tu z dwoma innymi hitami (no dobrze, może hitem i hitem in spe): Gdzie jest Dory i Moaną. Jak zakończy się ta bratobójcza walka? O tym przekonamy się już w najbliższą niedzielę (ok, dla nas to będzie już bardziej poniedziałek).

Nominacją oczywiście nie omieszkało pochwalić się studio filmowe Disney Animation.


2. Zootopia została uhonorowana nagrodą New York Film Critics Circle w kategorii najlepszy film animowany.




3. Zootopia została wymieniona na liście 10 najlepszych filmów 2016 roku stworzonej przez American Film Institute.


Czy tylko ja nie oglądałam żadnego z tych filmów?



4. Try Everything zostało nominowane do nagród Grammy w kategorii najlepsza piosenka napisana specjalnie dla formy wizualnej.


Na ogłoszenie zwycięzców musimy zaczekać do 12. lutego, w międzyczasie zaś możemy posłuchać Shakiry dziękującej za nominację.




5. Trwa aukcja charytatywna, w czasie której można wylicytować półgodzinne spotkanie z Byronem Howardem i Jaredem Bushem, reżyserem i współreżyserem Zootopii. Jak widzicie jest jeszcze czas, więc wystarczy, że wejdziecie w tego linka i wasze marzenie o spotkaniu z twórcami Zootopii może się spełnić.


6. Jeden z fanów Zootopii, Kendall Collins, postanowił przedstawić Richa Moore'a i Byrona Howarda (na rysunku w odwrotnej kolejności) w postaci królików. Moim zdaniem podobieństwo jest bardzo dobrze uchwycone, zazdroszczę obu reżyserom tak umiejętnie wykonanych OCków.
Właściwie nie wiem, czemu ta informacja znalazła się w aktualnościach, ale widocznie była dostatecznie ważna, by na to zasłużyć.

Wszystkie te nagrody i nominacje świadczą o tym, że Zootopia jest doceniana przez krytyków na całym świecie. Ciągle jednak nie wiadomo, czy jej sukces zostanie uwieńczony wisienką na lodach (?)


Nominacje do Oscara zostaną ogłoszone 24. stycznia, natomiast sama ceremonia rozdania nagród odbędzie się 26. lutego. Do tego czasu nie pozostaje nam nic innego, jak trzymać kciuki!

21 komentarzy:

  1. Przykro mi to mówić, ale Zwierzogród prawdopodbnie przegra z kubo I 2struny

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie chce mi się wierzyć, że akademia wybierze coś spoza stajni Disneya i Pixara. ;)

      Usuń
    2. Też bym chciał. Ale podobno Kubo jest naprawde mocne

      Usuń
    3. Nie oglądałem Kubo, ale sądząc po entuzjastycznych ocenach i grafikach, to nawet nie byłbym taki zły, gdyby wygrał. :P
      Ale jeśli informacje o nierzetlności w oceni filmów animowanych przez członków Akademii są prawdziwe, to Kubo nie ma szans.

      Usuń
    4. Dziś trzeba trzymać kciuki za "Zootopię", o 14:10 ogłoszą nominacje do Złotych Globów.

      Usuń
    5. Jedna nominacja dla "Zootopii" i dwie dla "Moany".

      Usuń
    6. Bo ja wiem? Animacja o chłopcu, któremu dziadek chce wyrwać oko/oczy jakoś mnie nie kręci.

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. A jak tam Moana/Vaiana/Oceania/Jakzwałtakawał? Podobało ci się?

      Usuń
    2. Moana/Vaiana była naprawdę dobra. Jak dla mnie Zootopii nie pobiła, ale to solidny film.

      Usuń
    3. Podobało mi się bardzo uwielbiam takie wyspiarskie klimaty :D

      Usuń
    4. ja też oglądałam i naprawdę fajny

      Usuń
  3. "Czy tylko ja nie oglądałam żadnego z tych filmów?"
    Zootopii nie widziałaś?

    OdpowiedzUsuń