mnie nie widać! yay!

poniedziałek, 2 stycznia 2017

Poniedziałkowe Aktualności IX


Jeśli czytaliście wczorajsze Niedzielne Aktualności na blogu For Glorious Equestria, to możecie odnieść wrażenie, że o tym poście wiecie już wszystko. Ponieważ jednak nie wszyscy czytają tamtego bloga, oczywistym jest, że napiszę to także tutaj. For Glorious Zootopia dotkną poważne zmiany. I nie chodzi wcale o nasza dwudniową akcję z For Glorious Arendelle.


Przede wszystkim chciałbym jednak podziękować wszystkim, którzy wzięli udział w akcji, zarówno tym piszącym posty, jak i komentującym. Przebiliście wszystkie moje oczekiwania. Liczba postów, komentarzy i żartów, jakie wygenerowały te dwa dni na przełomie 2016 i 2017 to cudowna sprawa.

Chciałbym też podziękować Eljonek, która przygotowała dla nas logo i doradzała w kwestii wyglądu. Bez niej również by się nie udało!

Wszystko zadziałało znakomicie, choć był to oczywiście duży wysiłek. Żałuję, że nie mogłem dołożyć od siebie więcej, ale mając jeszcze na głowie drugiego bloga i tradycyjne końcowo - noworoczne świętowanie, po prostu miałem tyle czasu.


Okej, teraz odnośnie przyszłości bloga.
For Glorious Zootopia powstało 8 miesięcy temu w ramach nieco rozbudowanego żartu prima aprilisowego. Od początku miałem zamiar, by blog był czymś więcej niż żartem na jeden dzień, ale oczywiście sam nie mógłbym go udźwignąć. Na szczęście pojawili się i wspaniali redaktorzy, i świetni czytelnicy. Nawet więc jeśli początkowo miałem zamiar udzielać się na tym blogu czysto hobbystycznie i niezbyt intensywnie, po prostu nie mogłem, kiedy widziałem zaangażowanie innych osób, z których wymienię naszą boginię - Rarity. Zaangażowaliśmy się wszyscy w stworzenie tego bloga, który może szturmem internetu w Polsce nie podbił, ale pokazał, że Zootopia ma wielu fanów i jest to zgrana paczka. To jedno z najlepszych miejsc w internecie właśnie dzięki kulturze i spokoju w komentarzach, za co Wam bardzo dziękuję.

Ale pisanie na jednym blogu (a co dopiero na dwóch, jak w moim przypadku) wymaga wiele wysiłku. Podczas tych miesięcy poświęciliśmy na to z Rarity wiele czasu i choć uwielbiamy to robić, w życiu ciągle brakuje czasu na wiele rzeczy.

Dlatego najpierw ja, a potem także Rarity, zdecydowaliśmy się, żeby odejść. Wiemy, że to będzie początkowo duży cios dla zawartości bloga, ale będzie to też szansa dla obecnych redaktorów i miejmy nadzieję nowych, aby rozwijać do miejsce dalej. W końcu chodzi o przekazywanie pałeczki. Pisało nam się tutaj bardzo dobrze, a Wasz pozytywny odzew był powodem do radości. Jednak pomimo tego, jak wspominałem, pisanie na blogu zabiera czas, którego każde z nas bardzo potrzebuje. Chcemy odejść dopiero pod koniec stycznia, by nie było to wielkim szokiem. Po prostu dajemy Wam znać, jak się sprawy mają.

Mogę się wypowiedzieć w swoim imieniu, że na pewno na bloga będę zaglądał, pisał w komentarzach, czytał niektóre posty, odwiedzał forum, ale po prostu sam nie będę już niczego tworzył. To była duża odpowiedzialność, chcę od niej odpocząć. Ale Zootopia... chyba nigdy nie przestanie mnie bawić i to specyficzne mikrośrodowisko blogowe, ta bliska relacja czytelników z redaktorami, jaka panowała i tutaj, i na For Glorious Equestria, zawsze będzie mi się podobać.

Jeszcze się nie żegnamy, jeszcze stworzymy parę postów.
A potem będą to robić następni.
A kto zostanie nowym adminem (adminami?). Ogłosimy to Wam później, ale już mamy parę pomysłów. ^^



Z tego też powodu chcemy ogłosić kolejny nabór na redaktorów.
Patrzcie, w jakiej komfortowej sytuacji jesteście. Nie będzie już starych adminów, którzy pewnie byliby bardzo surowi. Teraz jest Wasza szansa, by zabłysnąć i napisać coś fajnego o Zootopii. A okazji może być co niemiara, bo zbliżają się Złote Globy, Oscary, a potem, kto wie... może ogłoszenie sequela albo serialu? Albo nowe gadżety?
O wszystkim ktoś musi opowiedzieć!
Może to powinniście być wy?
Skontaktujcie się z nami przez maila blogowego!



Mere skończył swoją piękną przemowę, mogę więc wam zaprezentować (prawie) najnowsze wieści z krainy filmowych nagród i wszystkiego, co związane jest z Zootopią. A jest tego całkiem sporo!



W ostatnich Aktualnościach pisałam o tym, że Zootopia została nominowana do Critics' Choice Awards. Tym razem mogę z przyjemnością mogę was powiadomić, że nasz ulubiony film wygrał w swojej kategorii. Moment odebrania statuetki przez reżyserów oraz ich przemowę możecie zobaczyć na poniższym filmiku:




Zarówno Zootopia, jak i Moana zostały nominowane do Złotych Globów w kategorii Najlepszego Filmu Animowanego. Ceremonia wręczenia nagród już w najbliższą niedzielę, 8. stycznia.




Jak widać z powyższych tweetów, Zootopia wygrała nagrody nadawane przez krytyków z St. Luis, Kansas City i Dallas. Wygląda na to, że każde większe amerykańskie miasto ma własne stowarzyszenie krytyków i własne statuetki do rozdania.


Zootopię nagrodziło także stowarzyszenie Black Film Critics Circle, co nie jest chyba wielkim zaskoczeniem, biorąc pod uwagę, że jednym z jego zadań jest promowanie różnorodności i tolerancji.


Ranking publikowany w lokalnej gazecie nie jest może najwyższym możliwym wyróżnieniem, jednak jest on o tyle ciekawy, że Zootopia występuje w nim nie jako najlepszy film animowany, ale najlepszy film ze wszystkich wypuszczonych w 2016. roku.


Dwie ostatnie informacje to nie kolejne oficjalne nagrody, a inne, mniej formalne wyróżnienia. Zootopia znalazła się na pierwszym miejscu rankingu filmów w serwisie Rotten Tomatoes, gromadzącym dane o recenzjach filmów i seriali pisanych przez profesjonalnych krytyków.


Bardzo ciekawy moim zdaniem jest ranking filmów publikowany przez Tumblr, mierzący ich popularność wśród użytkowników serwisu. Bierze on pod uwagę liczbę publikowanych postów, dzielenia się nimi i polubień, a także wyszukiwań danego tagu. Oczywiście największą popularnością cieszą się nowe blockbustery, jednak już na ósmym miejscu możemy znaleźć Władcę Pierścieni - przypominam, że premiera ostatniej części filmowej trylogii miała miejsce trzynaście lat temu.
Ranking ten można by nazwać właściwie rankingiem fandomów, jednak w tym przypadku trudno jest osobno rozważać Kapitana Amerykę (1. miejsce) i Avengers (6. miejsce), nieprawdaż?
Tak czy inaczej można wywnioskować, że Zootopia wywołała w internecie naprawdę duże poruszenie i wiele osób skłoniła do dyskusji.


Słyszeliście może o stronie LEGO Ideas, na której można proponować projekty przyszłych zestawów LEGO, które następnie poddane zostają głosowaniu?


No cóż, ktoś (a konkretnie Bradley Jones) najwyraźniej zaproponował zestaw z Zootopii, którego szczegóły możecie poznać pod tym linkiem.




Ostatnia informacja to swoisty bonus: zastanawialiście się kiedyś, jak wyglądałaby Zootopia, gdyby za jej reżyserię odpowiedzialny był Michael Bay? Pewnie nie, jednak niezależnie od tego możecie poznać odpowiedź na to pytanie, oglądając filmik powyżej.
SPOILER: Tak, będą wybuchy. 


Na sam koniec publikuję KT wraz z komentarzem do niego:

Szczęśliwego nowego roku!
Sprawdziłem wszystkie posty z zeszłego tygodnia kilkukrotnie, aż niespodziewanie zobaczyłem prosty komentarz z prostą odpowiedzią.
Jednakże te dwa teksty zawierały ważną istotę ostatnich dni (zeszłego roku i ogólnie):
- Zaskoczenie szybką i niespodziewaną zmianą,
- Tęsknota (pewnej części użytkowników dość duża) za "starymi czasami",
- Szybkie wprowadzenie poprzez nową starą administrację,
- Potrzeba (bardzo staram się nie użyć słowa "obowiązek") pogodzenia się z chłodnym przebiegiem spraw.

Pewna grupa osób (wcale do niej nie należę) zaczęła manifestować swoje NIEZADOWOLENIE (wierzcie mi, musiałem to napisać Caps Lockiem) z powodu zimy, jaka opanowała Zootopię.
Hasła: "Make For Glorious Arendelle FGZ again" oraz "Rarity Vult" były na porządku dziennym, (wybaczcie wtrącenie) a spisek NIEZADOWOLONYCH doprowadził ostatecznie do aresztowania Elsy. Cóż, mam nadzieję, że 2017 będzie równie fajny. (Cóż, ja też.)

Aktualizacja (Dopiero teraz, ponieważ w więzieniu mam problemy z połączeniem)


Ostatni Paladyn Gnobk (wiedząc już o odejściu Merego) zmienił decyzję dotyczącą KT, postanawiając wyróżnić pewnego podejrzanego renifera. Ten parzystokopytny będzie miał tu w najbliższym czasie sporo do powiedzenia, więc to chyba dobry ruch. Bo najważniejsze to szybko wkraść się w łaski nowej władzy. 

53 komentarze:

  1. LEGO Zootopia? No no widzę że nie przestają mieć pomysłów a sumie wizja zestawów z tego filmu była by spoko :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kolejny cios. Mówi się trudno.
    Teraz tylko czekać na to co będzie się działo na forum przypominając sobie wczorajsze reakcje na wiadomość Merego.
    A kolejny cios jest taki, że ja zostaję w redakcji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie ciosy jak ten ostatni to mi odpowiadają. :-)

      Usuń
    2. Ja tez nie mam nic przeciwko :D

      Usuń
    3. Ja też nie :)
      Niestety, będziecie skazani na moje towarzystwo, gdyż ja też zostaję.

      Usuń
    4. A kto inny mógłby prowadzić niby rysunkowe wyzwania? :)

      Usuń
    5. Ufff, dobrze, że Polineks zostaje. :3

      Usuń
  3. Kurde, Rarity też?! Meh... Ale coż, wasze życia, wasz wybór.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie dość, że mam już trzy żałoby to dojdą mi jeszcze dwie :C

    OdpowiedzUsuń
  5. Może się zgłoszę... Dawno żadnego fandomu nie zabiłem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja i tak nie wiem o czym miałbym pisać, więc się nie zgłoszę

      Usuń
    2. A mnie po prowadzeniu grupy na jeja, po prostu mi się NIE CHCE!

      Usuń
  6. Wiecie co? Smutno mi trochę... Najbardziej z powodu, że przestaliście pisać o Frozen, ale też że odchodzicie :(

    OdpowiedzUsuń
  7. PANIE, MAM KOMENTARZ TYGODNIA!
    NIE WIERZĘ!
    :OOO
    Duma tak bardzo! Dziękuję tak bardzo!! ^^
    O rety, ile mam teraz radochy!
    *chwilę później*
    Screen już zachowany na dysku dla wnuków (i dla znajomych) ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. *Tak patrzy i uświadamia sobie, że jest prawie jedyną cieszącą się z czegoś osobą w komentarzach*

      Dobra, ale odniosę się do postu.
      Kurde, naprawdę mi smutno, że Rarity i Merego wśród redaktorów nie będzie... ;(
      Chcę, żebyście wiedzieli, że zawsze czytałam wszystkie posty na FGZ, chociaż nie zawsze komentowałam (bo nie wiedziałam, co napisać lub też zapominałam/nie miałąm czasu) i naprawdę lubiłam każdy! Obyście zachowali same miłe wspomnienia z tego bloga.

      Postanowienie noworoczne: Komentować więcej postów na FGZ.

      Usuń
    2. Czyli twierdzisz, że się cieszysz? Nie mogę przegapić takiej okazji! *wysysa szczęście*

      Usuń
    3. Kurdełe :/ Może następnym razem się uda.

      Usuń
    4. You could say, he didn't EXPECT that :D

      Usuń
  8. Odpowiedzi
    1. Ale tak bez mojego udziału?! Jak mógł?!!

      Usuń
    2. Pff, byłam pierwsza z tym komentarzem.

      Usuń
    3. RIP
      Fandom Zootopii
      2016-2017
      (Wstaw tu jakiś cytat)
      Zapalmy świeczki [*]

      Usuń
    4. Oh! Come on! Seriously!

      Usuń
    5. Fandom Zootopii nie może umrzeć! I nie umrze :)

      Usuń
    6. Może być taka świeczka? ( ͡° ͜ʖ ͡° )

      Usuń
    7. Czy wiesz o czymś o czym ja niewiem mroczny lordzie syfuf?

      Usuń
    8. Jest wiele rzeczy, o ktorych nie wiesz, Brindzie. O którą konkretnie ci chodzi?

      Usuń
    9. O twojego mistrza, kim on był?

      Usuń
  9. Smutno mi z Wszego powodu ale cóż to wasza decyzja. Rozumiem to. Powodzenia i życzę wam żebyście dalej cieszyli się MLP, Zootopią i oczywiście Frozen ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Chwilę! To czyim będę teraz kapłanem? I co z Game of FGZ, gdzie bogini i imperator będą mieć prawdopodobnie ważne role?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wprowadźmy demokrację na FGZ :v

      Usuń
    2. To wciąż nie zmienia faktu, że Game of FGZ jest już zaczęte, a ja muszę sobie znaleźć kolejne bóstwo do wyznawania!

      Usuń
    3. Cóż, Imperatorem zapewne zostanie ktoś inny. A boginię można zostawić, to w końcu religia. ;)

      Usuń
    4. Dokładnie, będę bardziej autentyczna: nie widać, nie słychać, jeśli przyjdą nowi czytelnicy, to nie uwierzą w moje istnienie. Będzie wtedy okazja do zorganizowania przeciwko nim jakiejś krucjaty, może i Paladyn się przyda?

      Usuń
    5. Plan idealny. Chwała najmądrzejszej bogini :D

      Usuń
    6. W końcu jestem nazywana mądrą, a nie wielką. Hurra! Widzę, że stan rycerski Ci służy, sir Brindzie ;)

      Usuń