mnie nie widać! yay!

niedziela, 15 stycznia 2017

Rysunkowe Wyzwania #7


Witajcie w kolejnych Wyzwaniach. Stała już ekipa rysowników jak zwykle dała sobie radę z tematem, czego owocem są świetne obrazki. Dobra, nie ględzę dalej, lecimy z ocenianiem!





Pierwsze dwa rysunki przyszły od Evki. Na tym rysunku Nikon z fanfika Lisica z defektem (LINK).
Co do samego rysunku, to podoba mi się, ale kilka rzeczy można poprawić. Po pierwsze, tło jest trochę dziwne. Odstaje od postaci i jest trochę niedopracowane, zwłaszcza to krzesło po prawej. Wygląda jakby wklejono je z innego rysunku i nie daje to najlepszego wrażenia. Lewa łapka Nikona wygina się w taki sposób, jakby nie miała kości. ;) Mam jeszcze zastrzeżenia co do spodni: chyba powinny być narysowane inaczej, bo na razie wygląda to tak, jakby nosił je człowiek. Dla przykładu, Nick ma spodnie nieco inne, bardzo przypominają one ludzkie, ale jednak trochę się różnią. Zresztą, co będę mówić, posłużę się obrazkiem.
Podoba mi się za to mimika Nikona, wyraża jakąś tajemnicę, a chyba o to chodziło. Cieni nie ocenię, bo sama niezbyt się na nich nie znam. ;) Kolory obrazka wyglądają ok.
Nie wiem czemu, ale bardzo spodobała mi się ta bluza, w moim stylu ^^


I kolejna bohaterka fanfika o imieniu Lila.W oczy rzuca się ta jaskrawa zieleń, która niezbyt współgra z rudym futrem. Chyba lepiej wyglądałaby postać bez tła.
Anatomia Lili jest w porządku, tylko te tylne łapy nie powinny się tak wyginać do przodu, u lisów nie ma czegoś takiego:

Pod względem postaci jesteś już zaawansowaną rysowniczką, myślę więc, że powinnaś zabrać się porządnie za tło :) Spróbuj je robić takim samym stylem co samą postać, może będzie wyglądać to lepiej? Często jest też tak, że nie ma się pomysłu na ciekawe tło, ale wtedy wystarczy trochę pogooglować, poszukać inspiracji, poprzeglądać różne zdjęcia i pomysł szybko powinien przybyć.


Rysunek autorstwa Timy, a na nim Mike Lionheart, syn burmistrza.
Anatomia jest w porządku, ale nie wiem, co jest w tle. Wygląda jak jakiś korytarz, ale dwa kolory niestety nie załatwiają sprawy. Chyba na razie powinnaś się skupić na samej postaci, popracować nad nią, nauczyć się dodawać cienie, a dopiero potem próbować z tłem. Mike wygląda dobrze, można nad nim jednak jeszcze trochę popracować ;)
Jeszcze dużo pracy, ale będzie tylko lepiej.
Oczywiście nie traktuję Cię z góry ani nic, sama ledwo daję sobie radę z rysowaniem ;)

Autorem powyższej Jylanny Skumringfos jest Darth Virax.
Na rysunku jest sama postać, więc tak jak w przypadku Lily nie mogę zbyt dużo powiedzieć, ale może spróbuj narysować coś bardziej dynamicznego? Zauważyłam, że rysujesz postacie umieszczone w jednej, prostej pozycji. Robisz to całkiem poprawnie, dlaczego więc nie wziąć się za następny, nieco trudniejszy poziom? Możesz poszukać w googlu zdjęć różnych zwierząt i postudiować ich anatomię, to pomoże. Co prawda w Zootopii zwierzęta poruszają się na stojąco, ale nie powinieneś mieć większych kłopotów.
Ale za kolorowanie to masz plusa, podoba mi się :)


Na rysunku Mark Howlet autorstwa Johnny'ego.
Podobają mi się Twoje rysunki, zwłaszcza to, w jaki sposób oddajesz fakturę danych rzeczy. Ale ten Mark jest trochę... wyblakły? Twoja poprzednia praca (dzisiejsza tytułówka) miała kolory głębokie, nasycone, i wyszło to świetnie. Poza tym mam dla Ciebie taką samą radę jak dla Dartha Viraxa: nie bój się eksperymentować, tworzyć postacie w ruchu. Nawet jeśli nie będzie na początku wychodziło, to zawsze fajnie jest patrzeć, że ktoś się rozwija, cały czas nad sobą pracuje i nie stoi w miejscu.



Druga praca na Johnny'ego, na obrazku David Schulz (tylko nie wiem, który to).
Tutaj przypadł mi do gustu królik po lewej (to Judy?). Fajna kreska i wyraźnie zarysowane emocje. Zresztą, wilk też wyszedł nieźle.
Ale trochę się porobiło z tłem. Napis z tyłu nie jest chyba potrzebny, i tak zasłania go głowa wilka. Sama podłoga i ściana wyglądają nieciekawie. Ostatnio dałeś za dużo w tle, teraz za mało ;) Spróbuj dodać jedną - dwie rzeczy w tle, ale takie, aby nie kłóciły się one z postaciami, ale ładnie się z nimi komponowały. Taki mały challenge ;)
Fajnie, że jest szafa, ale warto by ją narysować wyżej, mniej więcej w tym miejscu, gdzie podłoga styka się ze ścianą.


Praca autorstwa Królisek, jaguar nie ma imienia, ale jakoś to przeżyjemy ;)
Widać, że ołówek słucha Cię i fajnie nim operujesz. Widziałam już Twoje prace kolorowe i jak dla mnie o wiele lepiej radzisz sobie z ołówkiem.
Co mogę powiedzieć? Dobrze sobie radzisz, więc może spróbuj narysować jakąś scenkę lub coś w tym rodzaju. Chyba celujesz jak na razie w portrety, to bardzo fajnie, ale zobacz, jak idzie Ci w innym rodzaju rysunków. Może jakiś przypadnie Ci do gustu, kto wie?


Oficer policji George Cheetah autorstwa Brinda.
Naprawdę chętnie zobaczyłabym coś w kolorze Twojego autorstwa! Nie trzeba bać się kredek :P Spróbuj pochylić się jeszcze nad tym obrazkiem, nie biorąc się za następne. Możesz poprawić flamastrem/cienkopisem kontur postaci, wziąć kredki w dłoń i jakimiś jasnymi kolorami pokolorować George'a. Możesz nawet na następne Rysunkowe Wyzwanie wysłać ten obrazek, już dokończony (ale oczywiście tylko jeśli chcesz, do niczego nie zmuszam).
Dobrze jest kończyć swoje prace, daje to dużą satysfakcję, naprawdę.

 Lodowy Pingwin postanowił narysować ocki, które pojawiły się na blogu, i tak oto powstała Beatrice Raine, która należy do LeviathanLil.
Pingwinie! Przysyłać gorsze prace, żebym miała co krytykować! Oczywiście żartuję. Ale no... zlituj się. Do czego ja mam się przyczepić, co?
No dobrze, to Cię pochwalę. Wszystko fajnie narysowane, naprawdę. Chcę Ci pomóc, dać jakieś rady, żebyś jeszcze lepiej rysowała, no ale patrzę jak głupia na ten rysunek i nie mogę się dopatrzeć żadnych wad!

*NAJLEPSZA PRACA*

No dobrze, to przed Wami Furry Sue Gnobka. Kurczę, chyba sama wstawię swojego ocka na bloga, znowu ogłoszę Rysunkowe z tematem oc i zażądam takiego portretu ;)

No dobrze, to tyle na dzisiaj. Mam nadzieję, że pomogłam Wam, rady okazały się pomocne i nie przeraziłam Was swoim marudzeniem. Tak że do następnego razu, ale jeszcze podam Wam temat (zaproponowany przez Lodowego Pingwina):

Wirtualny Świat/Gry

Wymyślicie grę w temacie Zootopii? Wykonacie Nicka buszującego po Internecie? Albo zrobicie crossover z ulubioną grą? Wszystko zależy od Was!

Termin: 25 stycznia, godz. 8.00 rano.  
 Prace jak zwykle jak zwykle ślijcie na mój mail, dash8553@gmail.com.

PS. Piszę to po północy, a jutro wstaję o 7.30, żeby wyjść z psem i wyrobić się ze wszystkim. Odpowiednia ilość snu zachowana!
A zresztą, pokażę Wam mojego psa (w końcu na tym blogu piszemy o zwierzętach!):
Nazywa się Plaster, bo jak raz go człowiek pogłaska, to ten pies się przykleja do niego jak rzep;)

42 komentarze:

  1. Chyba przestanę czytać Rysunkowe Wyzwania, bo w końcu się uduszę. Albo przestanę pić przy tym wodę.
    W każdym razie, weszłam, żeby obejrzeć ocki innych ludzi, a zobaczyłam moją Beatrice. Zawał na miejscu.
    A Furry Sue wyszła przewspaniale.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przykro mi, że przeze mnie dostałaś zawału :P.
      Dzięki za pochwałę ^^!

      Usuń
    2. Przywykłam do zawałów :P
      Mogę się dowiedzieć, czym rysujesz? Naprawdę przyjemnie to wygląda.

      Usuń
    3. Hmm... czym to ja rysuję...?
      Trochę tego jest...
      Otóż do prac zamieszczanych w Rysunkowych używam:
      Wiszery od Derwent
      Zestawu 72 Mondeluzów (Koh-I-Noor)
      Zestaw 24 ołówków różnej twardości (od 8B do 8H) od Koh-I-Noora
      Gumka w kredce Faber-Castell Perfection
      Farby akwarelowe randomowej firmy
      Gumka chlebowa od Koh-I-Noora
      Czarny długopis randomowej firmy z Biedronki
      Papiery od Cansona: Mix-Media Imagine, blok szkicowy.
      Do prac niezwiązanych z Rysunkowymi używam także:
      150 kredek Prismacolor Premier
      Blender i burnisher od Derwenta
      Biały długopis żelowy (żelopis) Sakura
      Biała kredka Derwent Drawing
      Biała kredka Prismacolor Verithin
      Blender w pisaku Prismacolor
      Pisaki randomowej firmy z Biedronki
      Ołówek automatyczny z wkładami o twardości HB randomowej firmy (też z Biedronki)
      Tłuste pastele Colorino Artists
      Pastele suche Master Pastels (i jakieś chińskie znaczki, których nie umiem napisać)
      Fiksatywa od Koh-I-Noora
      (czasami) pastele tłuste od Pentela (nie lubię ich, ale i tak czasami nimi rysuję)
      Cała masa tego jest... jak sobie przypomnę, to jeszcze dopiszę.

      Usuń
    4. Uczennico...
      Pożycz trochę! :-D

      Usuń
    5. Rysuję też:
      Wunglem artystycznym od Carbo (?)
      Wunglem art. od Koh-I-Noora
      Pastele suche sepia od Koh-I-Noora
      Pastele suche w odcieniach szarości z Empiku
      Czarny pisak Staelder (zapomniałam, jak się to pisze)
      Farby i pędzle od Crelando (robię nimi plamy na rysunkach)
      Pióro bliżej nieznanej mi firmy i tusz z drukarki (prawie nigdy, ale i tak czasem używam)
      Papier Canson Student

      Usuń
    6. A, i jeszcze:
      Szkicownik Canson Art Book One
      Zestaw portretowy Mondeluzów od Koh-I-Noora
      Tablet graficzny Wacom by One
      Czarny papier Happy Color(?)
      Podobrazia z jakiejś empikowej firmy
      Cienkopisy randomowych firm
      Palce (tak, czasem maluję palcami, patrz:Bellwether z pierwszych Rysunkowych)

      Usuń
    7. Podziel się!
      PS. Gdzie kupiłaś palce? :-D

      Usuń
    8. Kowalski dał mi mechaniczną rękę:-D

      Usuń
    9. Zaopatrzenie godne prawdziwego artysty, jak ty. Wow. Po prostu wow. Normalnie pozazdrościć!

      Usuń
  2. Ten królik po lewej to jest Jack Savege.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma to jak być zacofanym ;) Dzięki.

      Usuń
  3. Hej :D Miło widzieć że gdy wstałam z grobu akurat pojawiły się rysunkowe :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Kurczę, znowu nie będę mógł wziąć udziału, bo mnie nie ma w domu... :-( A taki fajny temat...

    OdpowiedzUsuń
  5. Przyznaj się Anirak, po prostu masz nadzieję, że teraz Lodowy Pingwin stworzy portret Plastra ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie pomyślałam o tym, ale z drugiej strony... nie miałabym nic przeciwko :D

      Usuń
    2. Chcesz portret Plastra?
      Postaram się ci go narysować. Może się uda.

      Usuń
    3. Dzięki, ale wiesz, nie chcę Cię do niczego zmuszać ;)

      Usuń
  6. Dzięki wielkie za to wyróżnienie! ^^
    I dzięki Ci za ten cudny temat!^^
    Przepraszam za to spamowanie emotikonami, ale strasznie się cieszę :)!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się z Twojej radości, naprawdę miło się czyta takie komenty ;)

      Usuń
  7. Ja po prostu nie lubię kolorować, ale następną prace postaram się ubrać w kolorki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię rysować ołówkiem ale mam marną kolekcje :(

      Usuń
    2. Znam ten ból, też mam tylko kilka.
      Spróbuj pokolorować i zobaczysz, jak wyjdzie. ;)

      Usuń
  8. Ciekawe, że Furry SUE znowu wygrała...
    O jeju, jestem niesamowicie ucieszony :D
    Ktoś ją narysował, zrobił to fantastycznie (to FG Zootopia Times!) i jeszcze ta praca wygrała!
    Swoją drogą, nie wiem, czy widzicie, ale Furry ma na sobie sukienkę, kokardkę i torebkę zaprojektowne przez Rarity.
    Wiecie co, rzucam wszystko, piszę to długo wyczekiwane przez prawie wszystkich (a dokładnie: mnie) DLC zawierające historię Furry Sue i wysyłam je na bloga.
    Zrobię je tak szybko, że jeszcze Mere Jump i Ratiry mi je ocenią!
    PS: Co Furry trzyma w prawej łapie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. PPS: Ten tysunek jest już moją tepatą na telefonie i raczej nie zejdzie prędko.

      Usuń
    2. Czyli nareszcie ktoś to zauważył, że Furry Sue ma na sobie strój zaprojektowany przez Rarity:)
      Tak, ona trzyma FGZootopia Times.
      To, co ona trzyma w prawej łapie, to tajemnica. Chyba zrobię jakiś konkurs na zgadnięcie, co ona trzyma :p.
      Ten obrazek jest twoją tapetą na telefonie?! Zdajesz sobie z tego sprawę, jaką wielką radość mi tym sprawiłeś?^^
      A na DLC czekam z niecierpliwością!
      Znowu przepraszam za ten spam emotikonami, ale nie mogę się powstrzymać :)!

      Usuń
  9. Już wiem co zrobię!

    Tylko dalej nie mam czym robić zdjęć bo mój telefon po kilku dniach w serwisie okazał się być zbyt poważnie uszkodzony...
    Najwyżej wkleję link pod postem jak będzie za póżno :x

    OdpowiedzUsuń
  10. Dobra! Rysuję pierwszą pracę, już wiele mam zrobione.
    A zamierzam narysować jakieś 5-6 prac.
    Wspomożecie mnie mentalnie i duchowo?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspierać Wojownika Celestii? Nie ma szans.

      Usuń
    2. Oj Rarity, ja tylko udaję Wojownika Celestii...
      Zdradzę, że za jakiś czas się do was dołączę...
      Psst! Tylko nikomu nie mówcie!

      Usuń
    3. No chyba, że tak się sprawy mają. Razem z Chrisie wspieramy Cię całym sercem!

      Usuń
  11. Czy Furry trzyma w prawej łapie racę?

    OdpowiedzUsuń