mnie nie widać! yay!

sobota, 22 października 2016

Dziś sobota, podsumowanie ankiety + Zootopia na HBO


W ankiecie, która do wczoraj wisiała na blogu, zapytaliśmy się was, jakie posty najbardziej wam się podobają. Mogliście wybrać do trzech różnych rodzajów postów. Nie spodziewajcie się jakiegoś wielkiego omówienia wyników, ale mimo wszystko zapraszam po szczegóły do środka!





1. Fanarty zdetronizowały całą resztę. Co prawda od drugiego miejsca dzieli je tylko 6 głosów, ale to naprawdę miłe, że najbardziej lubicie posty, które moim zdaniem robi się najprzyjemniej. Co do ilości czasu, jaki trzeba poświęcić na ich zrobienie, tu bywa różnie. Czasem wystarczy dobry pomysł i szybkie wykonanie podpisów, a czasem nasze komentarze rozrastają się do olbrzymich rozmiarów (w czym wiedzie prym kreatywna część zespołu - Rarity). Jasne, jakbym to ja pisała ostatnio traktat o krówkach.

2. Zaskoczyła mnie popularność serii "Niesamowita szczegółowość Zootopii" Biorąc pod uwagę, że dawno jej już nie było, chyba was trochę zawodzimy, co nie? Istnieją dwie przeszkody, które sprawiają, że nie jest tak łatwo ją zrobić. Po pierwsze - wyszukiwanie scen, robienie screenów (lub ich wyszukiwanie) zajmuje sporo czasu, a i nie wypada okrasić ich komentarzem, który niewiele wyjaśnia. Po drugie - Zootopia jest oczywiście pełna easter eggów, ciekawostek i szczegółów świadczących o niesamowitym kunszcie twórców, ale o wielu zdążyliśmy już powiedzieć, a to nie jest tak, że w każdej scenie jest tego pełno.

Internet nie kłamie, nieprawdaż? Hurra!

3. Teorie i dyskusje znalazły się na trzecim miejscu - yay! Jako że napisałem ich chyba najwięcej ze wszystkich w redakcji, cieszę się, że jesteście nimi zainteresowani. Tu prośba, byście zaproponowali jakiś temat, bo ja od dłuższego czasu mam pustkę w głowie. A te posty niestety pisze się długo i długo... a nie chcielibyśmy robić tego dwa razy dłużej, zastanawiając się, co by tu napisać.

4. Komiksy też trzymają się mocno. Dla 18 osób są to ich ulubione posty. Dla mnie także, więc pochwalam!

5. Tu dygresja - co prawda Fanowskie Komiksy z Azji powinny być częścią kategorii Komiksy, ale zależało mi na tym, by je rozdzielić, by zobaczyć, czy jest jednak różnica w odbiorze komiksów zachodnich i tych ze wschodu. Niestety, wyszło niemiarodajnie, bo część osób mogła zaznaczyć Komiksy i nie zauważyć, że dużo niżej wyszczególnione są te azjatyckie. No i zakładam, że osoby, które wybrały mangę, zapewne też zaznaczyły komiksy. W końcu to (prawie) to samo. W takim kontekście przewaga ogółu komiksów nad samą mangą nic nam nie mówi.


6. Tweety twórców - trochę mnie zdziwiła ich popularność (aż 18 oddanych głosów, więc wciąż czołówka). Z drugiej strony, jak Rick Moore pisze o króliku zazdrosnym o lisa, a Byron Howard wrzuca świetne rysunki z postaciami, to nie powinienem się dziwić, że miło się to czyta. Twórcy świetnie komunikują się z fanami. Oby tych tweetów było coraz więcej, wtedy będziemy mogli szykować takich postów więcej. Obawiam się, że tak nie będzie. Mam materiały na jeszcze jeden odcinek i na nim chyba seria się zakończy. Na kontach reżyserów coraz mniej jest pytań o Zootopię, w końcu ile można pytać o film, który miał premierę 10 miesięcy temu?

7. Niedzielne Aktualności siłą rzeczy nie mogą być prowadzone tak jak ma to miejsce na For Glorious Equestria, ale mimo wszystko i tutaj mają swoich fanów.


8. Czy ktoś może mi wytłumaczyć, czemu filmiki są tak mało popularne? Oczywiście. Po pierwsze, około 1/3 wyświetleń pochodzi z telefonów, można założyć, że czytelnicy oszczędzający pakiet w ogóle filmików nie oglądają. Po drugie, zajmuje to czas i nie da się podczytywać po jednym podpisoobrazku (tak, to taka nowa jednostka) między innymi czynnościami. Z powodu dźwięku ciężej jest ukryć, że coś się ogląda, a nie wszystkim chce się szukać słuchawek. Część filmików to jakieś w założeniu zabawne przeróbki, ale część to na przykład wykładane po angielsku teorie. Zważając na wyniki poprzedniej ankiety, nie wszyscy muszą znać angielski na wystarczająco wysokim poziomie, by je zrozumieć. Albo zwyczajnie ich to aż tak nie interesuje. Natomiast jeśli chodzi o video z muzyką, to pomyślny test rarimetrem oznacza tylko tyle, że piosenka w miarę mi się podoba. Trudno zakładać, że wszyscy czytelnicy mają gust muzyczny zbieżny z moim.

9. Słaby wynik wyróżnionych twórców jest dla mnie sygnałem, bym ograniczał tę serię albo wyróżniał lepszych twórców.

10. W propozycjach poddanych głosowaniu nie było Melodii Gazeli, czy Zwierzęcych Pulpitów, ponieważ materiał na nie zwyczajnie się skończył. Zootopia stała się wprawdzie zaskakująco popularna, jednak jej fandom nie jest aż tak duży i trudno oczekiwać, by powstawało równie dużo utworów czy tapet, jak w fandomie MLP.

11. Ja tam najbardziej lubię komentować Komentarze Tygodnia. Takie specyficzne hobby.

12. Dziękujemy za udział w ankiecie. Oczywiście mamy na co dzień wgląd w liczbę wyświetleń poszczególnych postów, jednak ze względu na panującą na blogu szczególną atmosferę, zależy ona raczej od intensywności toczącej się dyskusji, niż od zawartości posta. A że rozmowy w komentarzach są czasem zupełnie oderwane od treści notki, trudno to uznać za miarodajny wskaźnik.


Zootopia na kanałach HBO

A teraz news otrzymany od Janet, za co jej bardzo dziękuję!
Jeśli wy albo wasi rodzice jesteście szczęśliwymi posiadaczami HBO, będziecie mieć okazję obejrzeć Zootopię na tym kanale.


Jak sami widzicie, pierwsza emisja nastąpi 30 października o 20:10, a potem będzie jeszcze dużo i o bardzo zróżnicowanych porach. Przed pójściem do szkoły/pracy o 6:00? Jasne! Do obiadu o 13:20? Nie ma sprawy!

Że też nie mam dekodera w swoim pokoju... Dekodera? Ja nie mam telewizora. W mieszkaniu.

25 komentarzy:

  1. Zootopia na HBO, czyli coś wiadomego od końca września, ale szkoda że dopiero teraz będzie premiera. Bedzie czas to chętnie obejrzę czemu nie.
    Myślałem, że "Lisie łapki" będą mieć więcej zwolenników, choć można to podciągnąć pod Teorie i dyskusje więc dość dużo.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy to przypadeg ? Zootopia na HBO w moje urodziny ! Zaraz przecież ja nie mam HBO

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. PS.Rzeczywiście, dość zaskakujące te wyniki ankiety. Ale ani mi się waż ograniczać postów z serii "wyróżnieni twórcy". To znaczy... eee... bardzo proszę!

      Usuń
    2. Wiem, że to jedyne wskazanie ulubionych, a nie że nie są w ogóle potrzebne, dlatego wyrzucać ich nie będę, ale.. :P

      Usuń
  4. HBO to jedyny kanał, który nie działa na terenie naszej wsi... Cudownie... Po prostu wspaniale...

    OdpowiedzUsuń
  5. SERCE ME PĘKA













































    JA NIE MAM HBO


    :'( :'(:'(

    OdpowiedzUsuń
  6. Radość mnie ogarnia gdy czytam że mam HBO a inni nie. Ta satysfakcja :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. HBO ma, a jeszcze GoT nie oglądał. Jakże to tak?

      Usuń
    2. Także że jakoś nie chce mi się siedzieć do nie wiadomo której by obejrzeć jak jeden drugiego tnie dźga itp. Mam na płytkach to se obejrze. Zootopie też.

      Usuń
  7. Odpowiedzi
    1. HBO
      to jest ZUO!
      BluRay rządzi
      Hej ho!

      A tak naprawdę nie mam ani tego, ani tego...
      Szkoda😔.

      Usuń
  8. Hahahahahahaha mam HBO :D a wszyscy piszą że nie mają hahahah

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko czekać aż Zootopia pojawi się w pojawi się w polskim Netflixie i znowu okaże się, że nikt nie ma. :(

      Usuń
    2. Powinni dac na Mini mini. To ma każdy, ale nikt się nie przyzna.

      Usuń
  9. I tak wolę BBC... W sumie, tylko przez Doctora Who.
    Co za przypadek, ja też uwielbiam komentować Komentarze Tygodnia!

    OdpowiedzUsuń
  10. Da się załatwić. To czym chciałbyś się zajmować?

    OdpowiedzUsuń
  11. Posiadam szeroki wachlarz możliwości. Właściwie co dostaje to robię (powiedzmy)

    OdpowiedzUsuń
  12. Moi ludzie się z Tobą skontaktują.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ludzie? Ale czy na pewno ludzie?

    OdpowiedzUsuń
  14. Ha, po co komu HBO, skoro mam Zootopię na płycie. ;P

    OdpowiedzUsuń