mnie nie widać! yay!

środa, 15 marca 2017

Studiuj Zootopię na uniwersytecie w Teenessee! (czytaj: Tenysii)


Życie człowieka to nieustanne wybory. Jednym z ważniejszych jest na przykład  wybranie szkoła, do jakiej chce się uczęszczać. Dla tych, którzy planują iść na studia na kierunek filozofii FGZ poleca Uniwersytet w Tennessee (czytaj: Tenysii)!

Otóż Trevor Hedberg, student, prowadzi tam kurs o nazwie Problemy Moralne Współczesności, którego tematem jest to, jak różne zjawiska psychologiczne mogą spowodować u nas nieświadome zachowania nieetyczne. Jedną z części jest pokazywanie animacji Zwierzogród jako wstęp do "lekcji" o podświadomych uprzedzeniach.


Trevor napisał także Moralność i uprzedzenia w "Zootopii" Disneya, który możecie przeczytać tu.
Amerykanin napisał w nim o głębszych problemach i zagadnieniu rasizmu oraz o tym, jak przezwyciężać swoje uprzedzenia niezależnie od sytuacji. Tekst ten porusza ważne pytania o uprzedzenia, których chcemy się pozbyć, ale wciąż w nas są, i o to, jak wpływają one na osoby, które są uważane za dobre.


Trevor z chęcią wysłuchuje różnych opinii na temat jego pracy (szczególnie tych z fandomu), choć zależy mu, aby każdy, zanim się wypowie, obejrzał film więcej niż jeden, dwa lub nawet trzy razy i wyraził swoje pełne (bez żadnego ukrywania) zdanie na ten temat.


Gnobk 
























 

16 komentarzy:

  1. To już wiem gdzie będę studiował. Po za tym "troszeczkę bardziej profesjonalnego", toż to herezja. Tak nie może być.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aha no i standardowo: PIERWSZY!

      Usuń
    2. Kiedyś to ja będę pierwsza! (kiedyś) Aha no tak ja jestem PIERWSZA

      Usuń
    3. Ale ja się uczyłam na sprawdzian więc no

      Usuń
  2. Szkoda, że w gimnazjum nie wykorzystują Zootopii do nauki. :-P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze uważałam że gimbaza to porażka :P

      Usuń
    2. Chociaż w liceum też nie uczy się o Zootopii :(

      Usuń
  3. Evka zniknęła z redakcji?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyjechała do Tennessee (czytaj: Tenysii).

      Usuń
    2. A tak na serio to nie wiem co z nią.
      Nagle jej nie ma tu. Jej konto na G+ jest, ale jakby nie było, a na fejsie jej nie widać.
      Ja zaczynam się martwić.

      Usuń
  4. Powiem tylko jedno- ucz mnie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Google Translate tells me this website is in Polish... I never expected discussion of this paper to go international. Thanks for promoting my work.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. It's a pleasure that you come here and even comment that post. Great thanks and keep going with this what you do.

      Usuń