mnie nie widać! yay!

wtorek, 7 czerwca 2016

Podyskutujmy: Zootopia - gadżety i przyszłość marki


Dzisiaj chciałbym poruszyć temat związany z przyszłością. Wszyscy wiemy, że Zootopia okazała się sukcesem i to przede wszystkim sukcesem kasowym, ale czy Disney będzie w stanie wykorzystać?
Czy powinny pojawić się półki pełne fantów? Pluszaki, figurki, zeszyty, wszystko z zielonym napisem Zootopia?
Czy może czas, aby na rynku filmów animowanych pojawiły się marki, które nie są robione dla "kasy z zabawek"?



Widzicie te Tsum Tsumy?! <3
Spokojnie, wszystkie już wyprzedane. :v
A przynajmniej Judy i Nicka w oficjalnym Disney Store to nie widziałem już od dwóch miesięcy.

Tymczasem w przypadku "Gdzie jest Dory", ekhem...
Ale powiecie, przecież ilość nie znaczy jakość! Na pewno Zootopia ma całkiem niezłe gadżety!

To nie moja ręka jakby co. Ale... co mam zrobić z tą płaską głową Judy? Na breloczek - za duża, na poduszkę - za mała, nie da się tego postawić, ewentualnie gdzieś powiesić...


Yyyy ok... tego nie przewidziałem (choć to chyba nie ten sam gadżet).



Figurki Funko Pop - no tu już kwestia gustu. Ja nawet lubię ten dziwny "funkopopowy" styl, ale rozumiem, że ktoś chciałby coś bardziej przypominającego postaci w filmie.

Dla takich osób odpowiedzią niech będą takie oto całkiem ładne maskotki. No może Nick wygląda trochę, jakby pił poprzedniego wieczoru, a Judy mogłaby mieć jednak nakładaną kamizelkę i pasek, ale... no trudno... i tak nigdy nie będę mieć, bo za stary jestem.

Problem w tym, że zasadniczo nie znalazłem możliwości kupienia niemal żadnej z powyższych rzeczy w Polsce (wyjątek to Funko Pop... podobno, o czym być może niedługo się przekonam). Owszem, gdzieś widziałem puzzle, nawet jakąś serię maskotek, z których wyróżnia się
Dosyć słabo jak na film, który zarobił w Polsce niewiele mniej kasy niż Kraina Lodu.

Jeśli chodzi o Stany Zjednoczone, to też mam wrażenie, że jest tego dość mało. Wydaje mi się, że film, który zarobił miliard dolarów powinien zamienić się w maszynkę do dojenia pieniędzy tak jak stało się w przypadku innego hitu:

Grafika Google dla frazy: "Kraina Lodu zabawki"
Klocki Lego, domki dla lalek, lalki same w sobie i to całkiem sporo rodzajów, parasol, pościel, portmonetka, słuchawki, rzeczy do malowania(?), o dziwo także samochodziki

Grafika Google dla frazy: "Zwierzogród zabawki"
Figurki, samochodziki, figurki do Disney Infinity (z którego Disney już rezygnuje), pluszaki, książka z naklejkami i wspomniane pluszaki

To co się rzuca mi w oczy, to dużo mniejsza różnorodność zabawek w przypadku Zwierzogrodu.

Jasne, Kraina Lodu jest na rynku dłużej i być może to spowoduje, że Zootopia dostanie więcej gadżetów.
Pytanie tylko, czy tak się stanie? I czy powinno się tak stać?

Czy Zootopia ma być kolejnym generatorem zeszytów szkolnych, piórników i bluzek? Czy już na starcie nie wyprzedza jej Gdzie jest Dory? Co prawda przedstawione wcześniej zdjęcie nie jest z Polski, ale wygląda imponująco. Zaryzykuję stwierdzenie, że Zootopia nie ma takich półek.

Hm... no dobra, trochę biedniej, ale zawsze coś.

To jak myślicie?
Czy pojawi się większa ilość gadżetów? Czy w ogóle powinny? Może lepiej, żeby Zootopia nie rozmieniała się na drobne i została przy niewielu zabawkach dobrej jakości?


6 komentarzy:

  1. W sklepach jest niewiele rzeczy, ale na Allegro można już coś znaleźć ... choć nie ma tego aż tak wiele ... najlepsze są oryginalne figurki za prawie 200 zł i taka lampka;

    http://allegro.pl/lampka-nocna-lampa-led-3d-oswietlenie-zwierzogrod-i6141050130.html

    ale tych śmiesznych figurek Judy i Nicka nie mogę nigdzie znaleźć:

    https://3.bp.blogspot.com/-qAp09hRyyfA/V1XXkDYvrxI/AAAAAAAAQxs/ISeYURwDtUEOAeC5Ql-idnO9RlEh_6oIQCLcB/s400/zootopia.PNG

    OdpowiedzUsuń
  2. DIsney robi taki:
    robimy film, kilka zabawek w ramach promocji i czeka czy się przyjął.

    jeśli jest hit to mamy dojną krówkę,więc inwestują w nią więcej kasy, Kraina Lodu to właśnie przykład tego, niestety trochę przeginają bo już nawet widziałem sedesy, a mój brat worki ziemniaków z naklejką Elsy.

    Jeśli nie mamy hitu, to olewamy i próbujemy z nowym filmem.

    Zootopia jest istotnie hitem, tylko czy słodkie króliczki i cfany lis naklejanie wszędzie to dobry pomysł? U nas widać popularność filmu po tych tanich gazetkach z naklejkami.Może to zalążek czegoś większego... święta daleko, ale to jedyny okres na dobre zabawki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniejsza ilość gadżetów może też się wiązać z faktem, że dziewczynki kochają księżniczki, a tych w Zootopii brakuje. Chociaż z drugiej strony to właśnie szansa na szerszą grupę docelową - zabawki ze Zwierzogrodu mogą spodobać się też chłopcom (stąd pewnie autka). Dla mnie ciekawsze są książki czy komiksy niż zabawki, więc wolałabym, żeby właśnie w tę stronę poszła produkcja. Ale tak naprawdę trudno przewidzieć, co specjaliści od gadżetów w Disneyu jeszcze wymyślą.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też bardziej czekam na książki, komiksy, itp. Dziś w MM widziałem książeczkę: "Zwierzogród. Filmowa maskarada" i jest ona bardzo fajna, bo opisuje wszystkie znane nam dzielnice miasta i zawiera trochę artów z filmu i jest dzięki temu fajną pozycją dla fana i takich rzeczy mi właśnie brakuje.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nawet z ,,Krainy Lodu'' moim zdaniem jest w Polsce za mało gadżetów... Zootopię bardzo lubię, jednak nie chciałabym, żeby zajęła miejsce Krainy Lodu, którą lubię jeszcze bardziej :)

    OdpowiedzUsuń